תאורה מעוצבת בחכמה

תאורה מעוצבת בחכמה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב pinterest
עיצוב : הלל אדריכלות ועיצוב פנים צילום : עודד סמדר

 

 

תכנון מקדים הוא תחילתו של תהליך שיפוץ ובניה מדויק ונכון , תכנון התאורה הוא חלק חשוב מאד מעיצוב הבית בהיבט הפונקציונלי והאסתטי .

 

טיפ – מומלץ להיעזר בבעלי מקצוע כדי להגיע לרמת תכנון ודיוק גבוהה

 

 תאורה חכמה היא תכנון מדויק של האור  בחלל . פיזור האור בחלל , פונקציונליות , כמות , איכות ועוצמת האור .

אנו יכולים לתכנן וליצור תרחישים שונים של תאורה לכל מצב והתנהלות בשעות היממה , כך שהבית יהיה מואר בצורה פונקציונלית מצד אחד ואינטימית מאידך . אפשר ליצור באמצעות גופי תאורה  תמונות קרני אור ,  לשטוף קירות באור , ליצור משחקי אור וצל בקיצור חגיגת עיצוב נוספת עם רדת החשיכה .

 

טיפ תכנוני – רצוי שיהיו לנו מספר הדלקות לכל חלל כדי ליצור תרחישי תאורה שונים.

 

 את התאורה אפשר לאפיין בשני מצבים עיקריים , תאורת נפח ותאורה ממוקדת . אפשר בטעות לחשוב שאנו מדברים על כמות אור , אך זה לא יהיה מדויק ונכון , בעוד  שמתקבלת תוצאה  שונה מבחינת המראה של התאורה המתקבלת אנו יכולים להגיע בדיוק לאותה כמות אור בשני התרחישים .

גופי תאורה מעוצבים  יכולים להעניק תחושות שונות בחלל , נקי ומינימליסטי , צבעוני ומגוון ,מוגזם או  מאופק , דרמתי או שקט .  גופי התאורה יכולים לשמש כפרט עיצוב וכאמירה אישית .

הרבה פרמטרים ושיקולים צריכים להילקח בחשבון על מנת שאפשר יהיה לבחור את גוף התאורה המתאים ביותר – תלוי או עומד, צבע, סגנון עיצובי של הגוף התאורה עצמו, אופן ההדלקה וכיבוי האור והשימוש – האם הוא אמור להאיר את החלל באור חזק ומרכזי או להוות תוספת של אור למקרי הצורך. כשמגדירים היטב ומראש על אילו צרכים אמור אמצעי התאורה לענות קל יותר למצוא את התשובות והפתרונות הטובים והמתאימים ביותר. בסופו של דבר הבחירה תוכיח את עצמה כנכונה ומתאימה בצורה מושלמת לחלל.