תאורה למשרדים

תאורה למשרדים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב pinterest

רבים לא מודעים להשפעתה של תאורה על קצב העבודה, מצב רוחם של העובדים, תחושת הערות ותסמינים פיזיולוגיים שונים. מחקרים רבים מוצאים כי תאורה שאינה מתוכננת נכון ואינה הולמת את אופי העבודה במשרד מובילה לירידה בתפוקה ולעייפות פיזית ונפשית. תאורה לא נכונה גורמת לקושי להבחין בפרטים, למאמץ יתר של העין ולעומס על מערכת הראייה. בנוסף, סנוור או השתקפות התאורה על גבי תמונות או מסכי מחשב או פיזור תאורה לא אחיד יכול להוביל לעייפות, תחושה לא נעימה ובמקרים קיצונים גם לפציעות.
פעמים רבות, הארת המשרד מסתכמת בהצפת המשרד באור פלורסנט לבן ובוהק – וחבל. זוהי אמנם תאורה מספקת לעבודה המשרדית, אך היא יוצרת גם תחושת קרירות רבה, המשפיעה על היחס בין העמיתים לבין עצמם ועל יחסם למקום העבודה.

שימוש באור נקי, מתוכנן נכון, חסכוני ומוקפד, יעשה את העבודה (תרתי משמע…) במשרדים.

 

התאורה המבוקשת: לעיתים הסגנון יוקרתי כי עיצוב המשרד מתייג לא פחות מעבודת המשרד, ועל התאורה אז להתכוונן לשטיחים, יצירות אמנות או סגנון הייטקי משובח, ולעיתים מדובר בתאורה שעליה להיות פראקטית ויעילה ורק אחרי כן להמם את הלקוחות. בכל מקרה, המשרד יעוצב לפי צרכי העבודה היומיומיים – חדרי ישיבות משרדים קטנים או גדולים והתאורה בדרך כלל תהיה מקצועית ופונקציונאלית. הטוויסטים בעיצוב יגיעו מכיוון דלפק בקבלה וחדרי הישיבות.

 

move it XAL
Architect M2ARQUITECTURA SCP Photographer Miquel Llonch, tables designed by James Burleigh