תכנון נכון לתאורת החוץ

תכנון נכון לתאורת החוץ

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב pinterest

כאשר בוחרים תאורת חוץ יש לשים דגש על רמת המוגנות ואיכות החומרים של גופי התאורה, בהתאם לשימוש אליו הם מיועדים. יש לתכנן מראש את מערכת החשמל עבור תאורת גינה כיוון שהיא מוסתרת בדרך כלל מתחת לאדמה ועל כן כדאי להטמינה לפני שתילת הצמחייה. את לוח החשמל מומלץ למקם במקום מסתור מוגן עקב שיקולי בטיחות וגם על מנת להגן עליו מפני פגעי מזג האוויר. במידה והנכם מעוניינים לשלב שקועי קיר או חומה כחלק מתאורת החוץ בגינתכם, יש צורך בהכנה מוקדמת בעת יציקת הבטון (שימוש בקופסאות ביטון).

על מנת להפיק את המיטב מתאורת הגינה, כדאי להעדיף להשתמש בריבוי מקורות תאורה חלשים על פני מעט גופי תאורה חזקים. מומלץ להדליק כל קטגורית תאורה בנפרד על מנת ליהנות מתרחישי התאורה השונים במלוא עוצמתם. בתאורת גינה רצוי מאוד להשתמש בתאורה חסכונית כיוון שהיא דולקת בממוצע כ-6 שעות ביממה.

כאשר ניגשים לבחור תאורת גינה יש להבחין בין מספר קטגוריות שונות:

 

.

תאורת נוי

גופי תאורה שמטרתם להאיר את הגינה. באמצעות סוג זה של תאורה ניתן ליצור דרמה על ידי הארה של שיחים או עצים. הדבר נעשה באמצעות פטריות גינה המשמשות להארת הצמחים מלמעלה כלפי מטה, או דוקרני גינה אשר שולחים אלומת אור ממוקדת אל הצמח אותו אנו מעוניינים להדגיש.

 

 

תאורת הצפה

תאורה המיועדת להארת אזורים פונקציונאלים בגינה כגון בריכה, אזור משחקים או מסיבה וכדומה. לסוג זה של תאורה קיימים מספר גופים הנבדלים זה מזה בעיצובם ובגודל השטח אותו הם מאירים.

תאורה סביבתית ותאורת התמצאות

בקטגוריה זו ניתן למצוא תאורת רקע לשבילים, אזורי מעבר והכניסה לבית. גופי התאורה המתאימים לכך, הם מנורות צמודות קיר,עמודי תאורה לאורך שבילי הגישה ושקועי / צמודי קיר המאירים ומתחמים את אזורי הגדרות והמדרגות.

תאורת מבנה

תפקידה להאיר ולהדגיש את העיצוב הארכיטקטוני של המבנה. גופי תאורה מסוג זה זורקים אלומות אור כלפי מעלה ומטה והחזר האור שלהם נעשה מקירות הבית.